Moldovenii de la PA&CO au revenit în Sălaj, pe drumul național 1H

Constructorul PA&CO International, cel care a reabilitat și modernizat drumul național 1H pe tronsonul Crișeni – Răstoci, a revenit pe ”șantier” pentru a finaliza lucrările. Cu toate că recepția a avut loc în luna martie și logic ar fi fost ca acestea să fie duse la bun sfârșit până la acea dată, angajații regelui asfaltului, Costel Cășuneanu, sunt din nou prezenți în Sălaj pentru a-și termina treaba. Potrivit reprezentanților Drumurilor Naționale, trei oameni au fost văzuți în aceste zile decolmatând șanțurile. Însă, lucrarea este departe de a fi finalizată. În procesul verbal de recepție a lucrărilor, întocmit în luna martie, constructorul este obligat să continue amenajarea de șanțuri și accese la proprietăți.
La sfârșitul lunii februarie, constructorul a ridicat toate utilajele și a stopat lucrările pe acest tronson de drum național, rămânând nefinalizate sau neexecutate șanțuri, rigole și marcaje în aproape fiecare localitate tranzitată de drum. De exemplu, dacă mergi spre Jibou dinspre Zalău, în satul Popeni, pe partea stângă poți observa că podețele și șanțurile au fost executate din loc în loc, iar pe partea dreaptă la fiecare proprietate. Explicații au fost cerute de către senatorul Gheorghe Pop ministrului Transporturilor, Dan Șova, dar răspunsurile sunt puerile. ”În acest stadiu, proiectul de reabilitare poate fi recepționat final, doar după perioada de garanție de 24 de luni. În data de 26 martie 2014, a avut loc recepția la finalizarea lucrărilor. Proiectul a fost finalizat de anteprenorul PA&CO. De asemenea, a fost recepționat la terminarea lucrărilor și analizat de către o comisie la care au participat reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, ai antreprenorului, cât și reprezentanți ai autorităților locale. Costul proiectului este în valoare de 173 de milioane de lei, fără TVA”, se arată în răspunsul Ministerului Transporturilor. Deci, constructorul și-a cerut deja cele 173 de milioane de lei aferente proiectului, însă are timp încă doi ani, până la sfârșitul perioadei de garanție, să finalizeze lucrările.
Proiectul nu cuprinde, pentru cei 53 de kilometri, construirea aleilor pietonale. Probleme au fost semnalate cu nemiluata din 2011 încoace. Podețele de acces în curți nu au fost executate la dimensiunea normală, șanțurile au fost proiectate cu pantă inversă și apa băltea, acoperișurile unor case au căzut, apa din fântâni a devenit nepotabilă sau gurile de aerisire a conductelor de gaz au fost astupate. Așa arată un scurt bilanț al neregulilor constatate în reabilitarea DN1H Zalău – Răstoci.

Leave a Comment